اخبار روزاقتصاد

قیمت بیت‌کوین، مانترا و نوت‌کوین افزایش می‌یابد زیرا داده‌های CPI ایالات متحده به کاهش فدرال رزرو اشاره می‌کنند

قیمت بیت‌کوین، مانترا و نوت‌کوین افزایش می‌یابد زیرا داده‌های CPI ایالات متحده به کاهش فدرال رزرو اشاره می‌کنند

قیمت بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها پس از انتشار داده‌های تورم دلگرم‌کننده ماه ژوئن توسط ایالات متحده، همچنان در حال افزایش است. 

BTC در روز پنج‌شنبه به بیش از 59000 دلار رسید، از پایین‌ترین سطح هفته گذشته 53700 دلار توکن های دیگر مانند Mantra (OM)، Notcoin (NOT)، AAVE (AAVE) و JasmyCoin (JASMY) دو رقمی افزایش یافتند. 

داده های تورم ایالات متحده

داده‌های اداره آمار کار (BLS) نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از 0.0٪ به -0.1٪ در ژوئن کاهش یافته است، که کمتر از میانگین تخمین 0.1٪ است.

CPI سرفصل از 3.3٪ به 3.0٪ کاهش یافت، همچنین کمتر از میانگین تخمین 3.1٪. در همان زمان، CPI اصلی از 0.2٪ به 0.1٪ و از 3.4٪ به 3.3٪ کاهش یافت.

این اعداد نشان می دهد که تورم در جهت درستی حرکت می کند که می تواند بر اقدامات بعدی فدرال رزرو تأثیر بگذارد. جروم پاول در بیانیه ای در این هفته خاطرنشان کرد که در صورت ادامه کاهش تورم، بانک کاهش نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت.

اکثر اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره خود را در نشست سپتامبر خود ارائه دهد. علاوه بر این، داده‌های فرکانس بالا نشان می‌دهد که PMI تولیدی و غیرتولیدی در ژوئن به زیر 50 رسیده است.

گزارش دیگری توسط اداره آمار کار (BLS) نشان داد که نرخ بیکاری به 4.1% رسید در حالی که رشد دستمزدها کند شد. 

تأثیر بر بیت کوین، مانترا و نوت کوین

ارزهای رمزنگاری شده تمایل دارند زمانی که فدرال‌رزرو کم‌کم می‌شوند عملکرد خوبی داشته باشند، همانطور که در اوایل سال جاری مشاهده شد که بیت کوین به بالاترین حد خود رسید در حالی که فدرال رزرو سیگنال‌هایی را برای کاهش نرخ بالقوه اعلام کرد.

کاهش نرخ بهره احتمالاً سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا از صندوق‌های بازار پول مطمئن به دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین، مانترا و نوت‌کوین بروند. آلتکوین‌های دیگر مانند Ondo Finance، Near Protocol و Pepe نیز می‌توانند به رشد خود ادامه دهند.

این سکه‌ها می‌توانند به دارایی‌های دیگر مانند سهام در رالی قوی خود بپیوندند، به طوری که نزدک 100، اس اند پی 500 و داو جونز همگی به بالاترین حد خود می‌پرند.

با این حال، صنعت کریپتو با خطرات دیگری روبرو است که می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، عرضه موجود بیت کوین در حال افزایش است زیرا دولت آلمان به دامپینگ دارایی های خود ادامه می دهد. کاپیتولاسیون ماینر ادامه دارد، در حالی که توزیع Mt.Gox همچنان ادامه دارد. 

<h4><span style=”color: #0000ff;”>مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.</span></h4>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا